poniedziałek, 22 września 2014

DROŻDŻÓWKI DLA KAŻDEGO

Sprawdziłam świetny przepis na super łatwe drożdżowki, ktory znalzłam na stornie >Moje wypieki<.  Poniżej przepis:
Składniki na około  12 drożdżówek:
  • 75 g margaryny lub masła
  • 250 ml mleka
  • 25 g świeżych drożdży lub 12 g suchych drożdży
  • szczypta soli
  • 70 g cukru
  • 50 dag mąki pszennej
Nadzieniem może być co tylko sobie wymyślicie, ja użyłam kwaśnego dżemu z czarnej porzeczki, z czerwonej porzeczki a także smażone jabłuszko z gruszką i cynamonem.
"Tłuszcz roztopić, dodać mleko, podgrzać do letniej temperatury (nie może być gorące!). Drożdże suche wymieszać z mąką (ze świeżymi zrobić najpierw rozczyn). Dodać pozostałe składniki, wyrobić ciasto, aż będzie gładkie. 


Odłożyć przykryte w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (1 - 1,5 h). Po wyrośnięciu dokładnie wyrobić, by usunąć pęcherzyki powietrza (ciasto w przekroju powinno być gładkie).



Zwinąć w wałek i pokroić go na równe kawałki, kolejne części rozwałkować na płasko, pokroić w takie ząbki i ułożyć nadzienie. Następnie zawinąć i ułożyć na blaszce w dość sporych odstępach. Odstawić (przykryte ręczniczniczkiem) do wyrośnięcia, na jakieś 10 - 15 minut. Kiedy lekko podrosną, posmarować roztrzepanym jajkiem.



Piec w temperaturze 220ºC przez około 10 minut. ostudzić i polukrować, jeśli mamy na to ochotę. 


Drożdżówki są przeeeeeepyszne!

1 komentarz:

  1. To widać, muszą być pyszne. Mniam... Pędzę na te drożdżówki
    Helcia

    OdpowiedzUsuń