niedziela, 15 listopada 2015

PEPITKA NA CODZIEŃ I NA PRZYJĘCIE

BURDA  11/2015
     model  114


Pierwotna forma pepitki pojawiła się w III wieku n.e. na terenie Skandynawii, kiedy to zaczęły powstawać materiały tkane w przekrzywioną kratkę. Natomiast wzór najbardziej zbliżony do formy znanej obecnie wywodzi się z XVII wieku, ze szkockich tweedowych pledów. Te grube wełniane koce wykorzystywane były przez pasterzy do przenoszenia jagniąt, albo jako okrycie wierzchnie.

Powoli ubrania w „psi ząb” zaczęły coraz bardziej rozpowszechniać się wśród ludności. Już w XIX wieku były noszone także przez przedstawicieli klasy wyższej, wciąż jednak miały nieformalny charakter. Na salony pepitka trafiła dopiero za sprawą Księcia Walii, który w nawiązaniu do narodowych tradycji zaczął oficjalnie pokazywać się w garniturach w tweedową kratkę. Jednym z ulubionych wzorów Coco Chanel była właśnie pepitka. Zachwycił mnie model sukienki znalezionej w Twoim Stylu i postanowiłam go zrealizować.I tak się stało.


Zamek wszyłam z tyłu, podkrój szyi obniżyłam, kieszenie pominęłam.Aby wykonać szafirowy otok wokół szyi, należy równo odmierzyć jego szerokość,np.6 cm, wyciąć papier, wyciąć z tkaniny w/g formy, przyłożyć prawą do lewej i przyszyć wokół szyi. Odwinąć, podwinąć rant i naszyć otok na sukienkę.




Oto model z gazety:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz