poniedziałek, 8 czerwca 2015

SER SERWIS

Wczoraj robiliśmy ser podpuszczkowy i obiecałam sporządzić z niego COŚ.

Ser jako produkt mleczny  to źródło witamin i wszelkich dobroci dla naszego organizmu. Dla mnie, jako smakosza serowego te mleczne wytwory muszą istnieć absolutnie w każdej szerokości geograficznej. Zwiedzanie nowych zakamarków ziemi często rozpoczynam od smaków, a smaków serowych w szczególności.
Mam nadzieję, że macie ochotę na coś smakowitego. To zapraszam. Same witaminki, uczta dla podniebienia, radość dla oka, no i dla gości, którzy się niebawem po tym poście pojawią.„Mleko i przetwory mleczne są źródłem łatwo przyswajalnego wapnia, wysokowartościowego białka i witamin z grupy B oraz witamin A i D – dlatego przyswajaj, bo masz pewność, że ta czynność Ci wyjdzie niezależnie od wszystkiego”.

Ser już mamy, a teraz postarajmy się o inne składniki.

Kiełki "na patelnię" smażymy na niewielkiej ilości masełka i na owej patelni. Jak wiemy, witamina A z mleka rozpuści się nam w tym tłuszczu.


Zrywamy z drzewa świeże orzechy, łupiemy i łamiemy w palcach na mniejsze kawałki. Nie kroimy na miazgę. Miło jest rozgryźć orzech i poczuć jego oleisty smak.Jeśli drzewa brak - udajemy się do makretu.



Aromatyczne suszone pomidory kroimy na paseczki raczej wąskie. Polecam pomidory nie ze słoika w oleju, ale zakupione na wagę, ogrzane gorącym słońcem, pachnące i nasycone aromatem południowego wiatru.


Parę suchych kabanosów kroimy na krążki. Polecam kabanosy peperoni lub czosnkowe. Nasza sałatka nie przewiduje żadnych przypraw, ponieważ dodatki do sera, które tu przygotowujemy, nie wymagają już podkręcenia.


Nie spoczywamy na laurach po wytworzeniu sera, ale nabywamy w sklepie jego inne rodzaje. Feeria smaków będzie niezapomniana. Ja dodałam ser żółty królewski, ser koryciński z curry, ser kozi, trochę fety i ser podpuszczkowy. Nie polecam serów miękkich typu brie. Można do dania wykorzystać tylko jeden rodzaj sera, jak kto woli. Sałatka świetnie się sprawdza jako danie na grilla. Proponuję dodać wtedy makaron świderki.Z kolei dodatek białego makaronu ryżowego jest doskonałym drugim śniadaniem.




Proporcje według uznania, z uwagą, że pomidory są baaaardzo esencjonalne i mogą przeważyć smak.
Mam nadzieję, że skorzystacie z mojego przepisu. Jeśli zapodział się Wam czas na robotę, ale wzbiera w Was chęć pobycia w miłym towarzystwie (patrz:moim ) przy talerzu smakołyków, to zapraszam.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz