środa, 2 września 2015

PRZETWORY Z RÓŻY

Na działeczce mam starą odmianę róży cukrowej, Rosa rugosa lub centifolia nazywane bywają różami cukrowymi, głównie dzięki słodkiemu, intensywnemu zapachowi i jadalnym płatkom. Są łatwe w uprawie, znoszą nawet 40-stopniowe mrozy, lubią wystawę słoneczną. Kwitną w czerwcu, rozsiewając niebiański zapach. Miłośnicy łakoci powinni je uprawiać, by latem przyrządzić różane przetwory.

Ja zdecydowałam się na suszenie płatków żeby użyć ich do herbaty zimą, przechowuję je w szczelnym słoiku.


Zrobiłam także płatki róż w cukrze. Świeże płatki zaraz po zerwaniu otoczyłam w białku i potem w cukrze drobnym, a następnie zostawiłam do wyschnięcia. Teraz przechowuję je w słoiku w lodówce.





Skusiłam się także na cukier różany, który wygląda i pachnie bajecznie!


Przepis:
  • cukier drobny lub zwykły 
  • płatki róż 
  • blender miniaturka 


Płatki świeżo po zbiorach należy przebrać w celu usunięcia nieproszonych gości, (dla cierpliwych: usunąć białe końcówki) włożyć do blendera i rozdrobnić dość mocno. Do miski wsypać rozdrobnione płatki i cukier a następnie cierpliwie wcierać płatki w cukier. Płatki są wilgotne więc trochę to potrwa, potem wysypać cukier na blaszkę i suszyć co jakiś czas mieszając i rozdrabniając grudki.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz